Record Details

Meningkatkan Kesiapan Siswa TK Yaa Bunayya Lodoyo Untuk Menerapkan “New Normal Life” Pada Pandemi Covid 19

Community Development Journal

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Meningkatkan Kesiapan Siswa TK Yaa Bunayya Lodoyo Untuk Menerapkan “New Normal Life” Pada Pandemi Covid 19
Meningkatkan Kesiapan Siswa TK Yaa Bunayya Lodoyo Untuk Menerapkan “New Normal Life” Pada Pandemi Covid 19
 
Creator Wulandari, Ning Arti
Anita Rahmawati
Yeni Kartika Sari
 
Subject covid-19, students, new normal life
covid-19;siswa; new normal life
 
Description The covid-19 pandemic that occurred in the world, including Indonesia, encouraged the government to urge people to adopt new normal habits as a measure to prevent the transmission of covid 19. The community, especially parents and students of Yaa Bunayya Lodoyo Kindergarten, still do not have optimal knowledge and behavior to prevent Covid-19 transmission. This community service aims to improve the readiness of TK Yaa Bunayya Lodoyo students to implement "new normal life" by increasing the knowledge of parents and students in preventing Covid 19 transmission. the second stage of education with video media provided to students. This activity was attended by 27 parents / guardians and 51 TK Yaa Bunayya Lodoyo students. The data were collected using a questionnaire and the data were analyzed using the paired t-test statistical test. Service results show that parents' knowledge and student behavior have increased significantly.
Pandemi covid-19 yang terjadi di dunia termasuk Indonesia mendorong pemerintah untuk  menghimbau masyarakat menerapkan kebiasaan normal baru sebagai langkah pencegahan penularan covid 19. Masyarakat khususnya orangtua dan siswa TK Yaa Bunayya Lodoyo masih belum mempunyai pengetahuan dan perilaku yang optimal untuk pencegahan penularan covid-19. Pengabdian kepada masyarakat ini bertujuan untuk meningkatkan kesiapan siswa TK Yaa Bunayya Lodoyo untuk menerapkan “new normal life” melalui peningkatan pengetahuan orang tua dan siswa dalam mencegah penularan covid 19. Kegiatan Pengabdian berupa pemberian edukasi dalam 2 tahap, tahap pertama dengan metode ceramah kepada orangtua dan tahap kedua edukasi dengan media video yang diberikan kepada siswa. Kegiatan ini diikuti oleh 27 orangtua/walisiswa dan 51 siswa TK Yaa Bunayya Lodoyo. Pengumpulan data menggunakan kuesioner dan data dianalisis dengan uji statistik paired t-test. Hasil Pengabdian menunjukkan bahwa pengetahuan orangtua dan perilaku siswa mengalami peningkatan yang signifikan.
 
 
Publisher UNUSA Press
 
Date 2020-12-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal2.unusa.ac.id/index.php/CDJ/article/view/1789
10.33086/cdj.v4i2.1789
 
Source Community Development Journal; Vol. 4 No. 2 (2020): Community Development Journal; 171-177
Community Development Journal; Vol 4 No 2 (2020): Community Development Journal; 171-177
2580-5290
2580-5282
10.33086/cdj.v4i2
 
Language ind
 
Relation https://journal2.unusa.ac.id/index.php/CDJ/article/view/1789/1247
 
Rights Copyright (c) 2020 Ning Arti Wulandari
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0