Using the Total Physical Response Method to Train Students' Arabic Speaking Ability
At-Turost : Journal of Islamic Studies
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Using the Total Physical Response Method to Train Students' Arabic Speaking Ability
Penggunaan Metode Total Physical Respon Untuk Melatih Kemampuan Berbicara Bahasa Arab Siswa |
|
Creator |
Fahrurrozi, Imam
|
|
Description |
In the teaching and learning process, learning methods are important things that need to be considered by a teacher so that learning goes well and is not boring. Especially in learning Arabic which requires mastering four skills, the selection of methods must be appropriate to teach some of these abilities. Usually a teacher imposes a method to carry out learning, so what happens is that students are less enthusiastic about taking lessons. This study aims to determine the use of the Total Physical Response method to train students' Arabic speaking skills. The research method used is the Classroom Action Research method by applying two cycles. Each cycle includes action planning, implementation, observation, and evaluation activities. The results of the study indicate that to train students' speaking Arabic skills, it is necessary to equip students with a large vocabulary, and then the vocabulary is used to train students' speaking skills. The introduction of vocabulary in this study was carried out in the first cycle and the use of vocabulary in training students' speaking skills was carried out in the second cycle.
Dalam proses belajar mengajar, metode pembelajaran termasuk hal penting yang perlu diperhatikan oleh seorang guru agar pembelajaran berjalan dengan baik dan tidak membosankan. Utamanya dalam pembelajaran bahasa Arab yang mengharuskan menguasai empat kemampuan, pemilihan metode harus tepat untuk mengajarkan beberapa kemampuan tersebut. Pada biasanya seorang guru memaksakan metode untuk melaksanakan pembelajaran, sehingga yang terjadi adalah siswa kurang antusias mengikuti pelajaran. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penggunaan metode Total Physical Respon untuk melatih kemampuan berbicara bahasa Arab siswa. Metode penelitian yang dipakai adalah metode Penelitian Tindakan Kelas dengan menerapkan dua siklus. Setiap siklus meliputi kegiatan perencanaan tindakan, pelaksanaan, pengamatan, dan evaluasi. Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa untuk melatih kemampuan berbicara bahasa Arab siswa diperlukan membekali siswa dengan kosakata yang banyak, dan selanjutnya kosakata tesebut digunakan untuk melatih kemampuan berbicara oleh siswa. Pengenalan kosakata pada penelitian ini dilakukan pada siklus pertama dan penggunaan kosakata dalam melatih kemampuan berbicara siswa dilakukan di siklus kedua. |
|
Publisher |
STAI Nurul Huda Kapongan Situbondo
|
|
Date |
2021-08-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ejurnal.stainh.ac.id/index.php/jurnal/article/view/69
10.52491/at.v8i2.69 |
|
Source |
At-Turost : Journal of Islamic Studies; Vol 8 No 2 (2021): Agustus 2021; 189-200
2581-1622 2086-3179 10.52491/at.v8i2 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://ejurnal.stainh.ac.id/index.php/jurnal/article/view/69/52
|
|
Rights |
Copyright (c) 2021 At-Turost : Journal of Islamic Studies
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|