Korelasi antara Full Day School dengan Prestasi Belajar PAI Siswa di SMP Darul Ulum Agung Malang
Sumbula: Jurnal Studi Keagamaan, Sosial dan Budaya
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Korelasi antara Full Day School dengan Prestasi Belajar PAI Siswa di SMP Darul Ulum Agung Malang
Korelasi antara Full Day School dengan Prestasi Belajar PAI Siswa di SMP Darul Ulum Agung Malang |
|
Creator |
Muhtadi, Muhtadi
|
|
Subject |
Full Day School, Student Learning Achievement.
Full Day School, Prestasi Belajar Siswa. |
|
Description |
This study aims to find the correlation between full day school and PAI learning achievement of students in SMP Darul Ulum Agung Malang. This type of research is quantitative descriptive, with data collection techniques of observation, interviews, questionnaires and documentation. The data analysis technique uses the product moment correlation analysis technique. Based on the results of the calculation of x2 shows the value of 0.533 then when consulted with the price of criticism in the household both at a significance level of 1% and 5%. So the results of this study indicate the value of x2, which is 0.533 greater than the rt at the significance level of 1%: 0.418 and the rt value at the significance level of 5%: 0.325. Thus there is a moderate or sufficient correlation between full day school and PAI learning achievement of students in SMP Darul Ulum Agung Malang. Keywords: Full Day School, Student Learning Achievement. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan korelasi antara full day school dengan prestasi belajar PAI siswa di SMP Darul Ulum Agung Malang. Jenis penelitian ini deskriptif kuantitatif, dengan teknik pengumpulan data observasi, wawancara, angket dan dokumentasi. Teknik analisis datanya menggunakan teknik analisis korelasi product moment. Berdasarkan hasil perhitungan x2 menunjukkan nilai 0,533 kemudian bila dikonsultasikan dengan harga kritik yang ada pada rt baik pada taraf signifikansi 1% maupun 5%. Maka hasil penelitian ini menunjukkan nilai x2, yaitu 0,533 lebih besar dari pada rt pada taraf signifikansi 1%: 0,418 maupun nilai rt pada taraf signifikansi 5%: 0,325. Dengan demikian ada korelasi yang sedang atau cukup antara full day school dengan prestasi belajar PAI siswa di SMP Darul ‘Ulum Agung Malang. Kata Kunci: Full Day School, Prestasi Belajar Siswa. |
|
Publisher |
Fakultas Agama Islam Universitas Darul 'Ulum Jombang
|
|
Date |
2019-12-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ejournal.kopertais4.or.id/mataraman/index.php/sumbula/article/view/3776
|
|
Source |
Sumbula: Jurnal Studi Keagamaan, Sosial dan Budaya; Vol. 4 No. 2 (2019): Sumbula: Jurnal Studi Keagamaan, Sosial dan Budaya; 213-237
Sumbula: Jurnal Studi Keagamaan, Sosial dan Budaya; Vol 4 No 2 (2019): Sumbula: Jurnal Studi Keagamaan, Sosial dan Budaya; 213-237 2548-3900 2528-2867 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://ejournal.kopertais4.or.id/mataraman/index.php/sumbula/article/view/3776/2838
|
|
Rights |
Copyright (c) 2019 Muhtadi Muhtadi (Author)
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 |
|