Record Details

Hubungan Antara Persepsi Tentang Program Multimedia Dan Minat Belajar Dengan Motivasi Belajar Siswa Jurusan Multimedia

Fikroh: Jurnal Pemikiran dan Pendidikan Islam

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Hubungan Antara Persepsi Tentang Program Multimedia Dan Minat Belajar Dengan Motivasi Belajar Siswa Jurusan Multimedia
 
Creator Mufarochah, Siti
 
Description Abstract. This study aims to prove a correlation between perceptions of multimedia program and learning interest of student’s learning motivation on multimedia department. The samples of this study are 80 students of SMK YPM 3 Taman Sidoarjo. The results of this study are there is a correlation between perceptions of multimedia program and learning interest of studen’t learning motivation. According to the data analysis result by using Multiple Regression Analysis known F=7.792 with a significance level (p)<0.001. the effective contribution of these variables 16,8% and the remaining is 83,9%, it is caused by other variables that are not measured by the researcher.
Abstraksi: penelitian ini bertujuan untuk membuktikan adanya hubungan antara persepsi tentang program multimedia dan minat belajar terhadap motivasi belajar siswa jurusan mltmedia. Sampel penelitian ini sebanyak 80 siswa SMK YPM 3 Taman, Sidoarjo. Hasil dari penelitian ini adalah ada hubungan antara persepsi siswa tentang program multimedia dan minat belajar dengan motivasi belajar siswa ( F= 7.793 dengan taraf signifikasi (p)<0.001). sumbangan efektif kedua variable tersebut adalah 16,8%  sisanya sebesar 83,9% di sebabkan oleh variable lain.
Kata kunci: persepsi, minat belajar, motivasi belajar
 
Publisher LPPM Sekolah Tinggi Agama Islam Al Azhar
 
Date 2016-08-23
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jurnal.stai-alazharmenganti.ac.id/index.php/fikroh/article/view/29
10.37812/fikroh.v9i2.29
 
Source Fikroh: Jurnal Pemikiran dan Pendidikan Islam; Vol 9 No 2 (2016): Fikroh: Jurnal Pemikiran dan Pendidikan Islam; 219 - 225
2715-4459
2087-7501
10.37812/fikroh.v9i2
 
Language eng
 
Relation http://jurnal.stai-alazharmenganti.ac.id/index.php/fikroh/article/view/29/27