HUBUNGAN CITRA MEREK MAJALAH GADIS DENGAN LOYALITAS MEMBACA MAJALAH GADIS DI KOTA SEMARANG
Islamic Communication Journal
View Archive InfoField | Value | |
Title |
HUBUNGAN CITRA MEREK MAJALAH GADIS DENGAN LOYALITAS MEMBACA MAJALAH GADIS DI KOTA SEMARANG
|
|
Creator |
Nuzuli, Ahmad Khairul
|
|
Subject |
Citra Merk, loyalitas Membaca, Majalah Gadis
|
|
Description |
This study examines the Correlation between brand image Gadis Magazine with loyalty of reading Gadis Magazine in Semarang city. Rationale informing the research this is the Expectancy Value Theory States that the person's behavior is afunction of the value the results expected of a deed. The person's behavior will result in something, the higher the expected value, the higher the desire to realize a particular behaviours. Paradigm in this research is positivistic. This research is classified in explanative type of research. The population in this research is 425 students of Senior High School 1 Semarang, in 10th grade dan have known to read Girl Magazines. This research using multistage random sampling technique, taken a sample of 136 students. The results of the calculation of the correlation Statistics Kendall's Tau B between brand image Gadis Magazine with loyalty of reading Gadis Magazine in Semarang city, retrieved the significance of 0.018 or smaller than the critical numbers i.e. 0.05. So that there is a correlation between the two variables in this research by demonstrating significant results. If viewed from the coefficients of Correlation obtained results 1.0. It can be noted that the relationship is very high.-----------------------------------------------------------------------------------Penelitian ini meneliti hubungan antara Citra Merek Majalah Gadis dengan loyalitas membaca Majalah Gadis di Kota Semarang. Dasar pemikiran yang melandasi penelitian ini adalah Expectancy Value Theory menyatakan bahwa perilaku seseorang merupakan fungsi nilai (value) hasil yang diharapkan dari sebuah perbuatan. Perilaku seseorang akan menghasilkan sesuatu, semakin tinggi nilai yang diharapkan, semakin tinggi pula keinginan untuk mewujudkan perilaku tertentu. Paradigma dalam penelitian ini adalah positivistik. Penelitian ini digolongkan dalam jenis penelitian Eksplanatif. Jumlah Populasi dalam penelitain ini adalah 425 Siswa yang merupakan Siswi SMAN 1 Semarang, kelas 10 yang diketahui membaca Majalah Gadis. Penelitian ini mengunakan teknik multistage random sampling, diambil sampel 136 siswa. Hasil perhitungan statistik Korelasi Kendall‘s Tau B antara Citra Merek Majalah Gadis dengan loyalitas membaca Majalah Gadis di Kota Semarang, diperoleh signifikansi sebesar 0.018 atau lebih kecil dari angka kritis yaitu 0.05. Sehingga terdapat korelasi antara kedua variabel dalam penelitian ini dengan menunjukkan hasil yang signifikan. Jika dilihat dari Koefisien Korelasi diperoleh hasil 1.0. Maka dapat diketahui bahwa hubungan sangat tinggi.
|
|
Publisher |
Fakultas Dakwah dan Komunikasi Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang
|
|
Contributor |
—
|
|
Date |
2018-01-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.walisongo.ac.id/index.php/icj/article/view/2167
10.21580/icj.2017.2.2.2167 |
|
Source |
Islamic Communication Journal; Vol 2, No 2 (2017): Edisi Juli-Desember; 162-183
2615-3580 2541-5182 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.walisongo.ac.id/index.php/icj/article/view/2167/1537
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Islamic Communication Journal
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|