Record Details

Kebijakan Pembelajaran Terpadu dalam Meningkatkan Minat Konsumen Pendidikan

Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Kebijakan Pembelajaran Terpadu dalam Meningkatkan Minat Konsumen Pendidikan
 
Creator Fatkuroji, Fatkuroji
 
Subject integrated learning; the quality; the consumer; pembelajaran terpadu; mutu; konsumen
 
Description Quality educational services to the challenge of pen-education development in Indonesia. Quality education will produce quality human resources as well. Impact many institutions offer learning system integration. It becomes a policy in response to the needs of consumers in an era of globalization and technology era. Learning is useful in solving the problems facing educational institutions and consumer needs. Learning is expected to meet the complexities of the human personality as the integrity of national education goals. Learning system is expected to improve the intellectual and spiritual competence of learners. This policy should be used as a basis for the development of education in this country.AbstrakPelayanan pendidikan berkualitas menjadi tantangan pengembangan pendidikan di Indonesia. Pendidikan yang berkualitas akan menghasilkan sumber daya manusia yang berkualitas pula. Imbasnya banyak lembaga pendidikan menawarkan sistem pembelajaran yang integrasi. Hal ini menjadi kebijakan dalam merespons kebutuhan konsumen di era globalisasi dan era teknologi. Pembelajaran ini berguna dalam memecahkan masalah yang dihadapi lembaga pendidikan dan kebutuhan konsumen. Pembelajaran ini diharapkan menjawab kompleksitas keutuhan kepribadian manusia sebagai tujuan pendidikan nasional. Sistem pembelajaran diharapkan dapat meningkatkan kompetensi intelektual dan spiritual peserta didik. Kebijakan inilah yang harus dijadikan dasar pengembangan pendidikan di negeri ini.
 
Publisher FITK UIN Walisongo
 
Contributor
 
Date 2012-10-19
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.walisongo.ac.id/index.php/Nadwa/article/view/591
10.21580/nw.2012.6.2.591
 
Source Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam; Vol 6, No 2 (2012): Signifikansi Pendidikan Profetis; 249 -268
2502-8057
1979-1739
 
Language eng
 
Relation https://journal.walisongo.ac.id/index.php/Nadwa/article/view/591/537
 
Rights Copyright (c) 2016 Nadwa