Record Details

Basic Theory of Islamic Education Management

Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Basic Theory of Islamic Education Management
 
Creator Danusiri, Danusiri
 
Subject Islamic education Manajemen; principles; basic theory;peinsip; manajemen pendidikan Islam;
 
Description The purpose of this research is to find the principlesĀ  science about the management of Islamic education. The realization of this principles are collection of various concepts, propositions, and theoretical theory (basicĀ  theory) on tahlili interpretation of a number of verses of the Qur'an or the syarah hadith tahlili to find the compound between the interpretation of verses or syarah hadiths with nomenclatures in concept, proposition, and theory of science of management of Islamic education. The result found 13 main principles of content and basicĀ  theory of Islamic education management namely : first, Islamic Education Planning is long-term planning until hereafter; Second, Manager responsibility that each action is asked accountability ; ThirdThe organizing principle is every functionary in an institution must be loyal to the top leader in the implementation of the task, etc.Abstrak Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menemukan prinsip sains tentang manajemen pendidikan Islam. Realisasi prinsip-prinsip ini adalah kumpulan berbagai konsep, dalil, dan teori teoritis (teori dasar) tentang tafsir tahlili sejumlah ayat Al-Qur'an atau hadits syarah tahlili untuk menemukan senyawa antara tafsir ayat atau hadis syarah. dengan nomenklatur dalam konsep, proposisi, dan teori sains manajemen pendidikan Islam. Hasilnya menemukan 13 prinsip utama isi dan teori dasar manajemen pendidikan Islam yaitu: pertama, Perencanaan Pendidikan Islam adalah perencanaan jangka panjang sampai akhirat; Kedua, tanggung jawab Manajer bahwa setiap tindakan diminta pertanggungjawaban; Ketiga. Prinsip pengorganisasian adalah setiap pejabat dalam suatu institusi harus loyal kepada pemimpin puncak dalam pelaksanaan tugas, dll.
 
Publisher FITK UIN Walisongo
 
Contributor
 
Date 2019-08-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
Qualitative
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.walisongo.ac.id/index.php/Nadwa/article/view/4195
10.21580/nw.2019.1.1.4195
 
Source Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam; Vol 13, No 1 (2019): Islamic Education and Liberation; 121 - 142
2502-8057
1979-1739
 
Language eng
 
Relation https://journal.walisongo.ac.id/index.php/Nadwa/article/view/4195/pdf_1
 
Rights Copyright (c) 2019 Nadwa
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0