Record Details

Relevansi Kewibawaan dan Kewiyataan dengan Hasil Belajar Siswa

Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Relevansi Kewibawaan dan Kewiyataan dengan Hasil Belajar Siswa
 
Creator Abdillah, Abdillah
 
Subject authority; education; quality of learning; student’s echivement ; kewibawaan; kewiyataan; mutu kegiatan belajar dan hasil belajar
 
Description This paper elaborates student echivement based on authority, education, and quality of students’ learning. The study shows that the relationship between authority, education, and quality of students’ learning activity toward learning result in middle school category is bigger than high or low school category. The quality of students’ learning activity is oppointed by authority and education implemented by the teachers in learning process. The authority, education, and quality of students’ learning have relation significantly to the student echivement. The relationship of authority, education, and quality of students’ learning is definitly difference in predicting their echivement. Trough authority and education in learning process, the student’s echivement can be increased. Abstrak Makalah ini mengkaji hasil belajar yang didasarkan pada kewibawaan dan kewiyataan. Kajian ini menunjukkan bahwa hubungan kewibawaan, kewiyataan dan mutu belajar terhadap hasil belajar siswa pada sekolah kategori sedang itu lebih besar daripada sekolah kategori tinggi dan rendah. Tinggi rendahnya mutu kegiatan belajar siswa ditentukan oleh faktor kewibawaan dan kewiyataan yang diimplementasikan oleh guru dalam proses pembelajaran. Kewibawaan, kewiyataan dan mutu kegiatan belajar siswa berhubungan secara signifikan terhadap hasil belajar siswa. Hubungan kewibawaan, kewiyataan dan mutu kegiatan belajar siswa berbeda secara nyata dalam memprediksi hasil belajar siswa. Melalui kewibawaan dan kewiyataan dalam proses pembelajaran siswa dapat ditingkatkan hasil belajarnya.
 
Publisher FITK UIN Walisongo
 
Contributor
 
Date 2012-10-19
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.walisongo.ac.id/index.php/Nadwa/article/view/593
10.21580/nw.2012.6.2.593
 
Source Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam; Vol 6, No 2 (2012): Signifikansi Pendidikan Profetis; 289 - 316
2502-8057
1979-1739
 
Language eng
 
Relation https://journal.walisongo.ac.id/index.php/Nadwa/article/view/593/539
 
Rights Copyright (c) 2016 Nadwa