Record Details

Hadis-Hadis tentang Peserta Didik

Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Hadis-Hadis tentang Peserta Didik
 
Creator dan Nur Hidayah, Amiruddin Siahaan
 
Subject hadis; learner; hadits; peserta didik
 
Description This article explains that learners should earnestly seekĀ  knowledge or perseverance in either theology or science. In addition, if the students have gained knowledge, then that knowledge should be employed well and teaches it to others. Meanwhile, science is only acquired by learning. Learner is one component input in the education system, which is further processed in the educational process, so that it becomes a qualified human in accordance with the national education goals. A student has a very important role in education. Itwas described in many traditions (hadis \ ) associated with virtue, character, and requirements of the learners. These hadis \ will be explained later in this article and will be takhri j to determine the position of these traditions. AbstrakArtikel ini menjelaskan bahwa peserta didik hendaknya bersungguh-sungguh atau tekun dalam mencari ilmu baik ilmu agama maupun ilmu pengetahuan. Selain itu peserta didik apabila telah mendapatkan ilmu, maka hendaknya ilmutersebut dipergunakannya dengan baik dan diajarkannya kepada orang lain. Ilmu hanya diperoleh dengan belajar. Peserta didik adalah salah satu komponen masukan dalam sistem pendidikan, yang selanjutnya diproses dalamproses pendidikan, sehingga menjadi manusia yang berkualitas sesuai dengan tujuan pendidikan nasional. Seorang pelajar memiliki peran yang sangat penting dalam pendidikan. Hal itu dijelaskan dalam banyak hadis yang berkaitan dengan kebajikan, karakter, dan persyaratan peserta didik. Hadis-hadis ini akan dijelaskan nanti dalam artikel ini dan akan di takhrij untuk mengetahui posisi hadis-hadis tersebut.
 
Publisher FITK UIN Walisongo
 
Contributor
 
Date 2014-04-19
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.walisongo.ac.id/index.php/Nadwa/article/view/567
10.21580/nw.2014.8.1.567
 
Source Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam; Vol 8, No 1 (2014): Kepribadian Anak; 1 - 16
2502-8057
1979-1739
 
Language eng
 
Relation https://journal.walisongo.ac.id/index.php/Nadwa/article/view/567/514
 
Rights Copyright (c) 2016 Nadwa