Record Details

IMPLEMENTATION OF COLLAGE USE IN IMPROVING FINE MOTOR IN EARLY CHILDREN: Collage

Jurnal Paradigma

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title IMPLEMENTATION OF COLLAGE USE IN IMPROVING FINE MOTOR IN EARLY CHILDREN: Collage
IMPLEMENTASI PENGGUNAAN KOLASE DALAM MENINGKATKAN MOTORIK HALUS ANAK USIA DINI: Kolase
 
Creator Khoirun Nisa
 
Subject Collage
Fine Motor
Early childhood
Kolase
Motorik Halus
Anak Usia Dini
 
Description The teaching and learning process is a process that contains a series of actions by teachers and students on the basis of reciprocal relationships that take place in educational situations to achieve certain goals. Early Childhood Learning has a different way from adult learning such as: playing while learning, learning that is fun and interesting for children. fine motor development of learners should also increase at the age of four to five years. The coordination of eyes and hands is getting better, students can use fine motor skills with the help of adults such as: drawing, coloring, sticking, matching, writing, folding, and so on. In fine motoric development, the learning process that occurs is more about coloring activities. The activity of using natural collage materials will make students interested and excited in participating in learning and the fine motor skills of children will increase.
Proses belajar mengajar merupakan proses yang mengandung serangkaian perbuatan guru dan siswa atas dasar hubungan timbal balik yang berlangsung dalam situasi edukatif untuk mencapai tujuan tertentu. Pembelajaran  Anak  Usia  Dini  memiliki  cara yang  berbeda  dari  pembelajaran  orang  dewasa  seperti:  bermain  sambil belajar, belajar yang menyenangkan dan menarik untuk anak. perkembangan   motorik   halus   peserta   didik   juga   harus meningkat  pada  usia  empat  sampai  lima  tahun.  Koordinasi  mata  dan tangan semakin baik, peserta didik sudah dapat menggunakan kemampuan motorik  halus  dengan  bantuan  orang  dewasa  seperti:  menggambar,   mewarnai, menempel, mencocok, menulis, melipat, dan lain sebagainya. Pada  perkembangan  motorik  halus,  peroses  pembelajaran  yang terjadi  lebih  kepada  kegiatan  mewarnai. Kegiatan  menggunakan    kolase  bahan  alam  akan  membuat  peserta  didik tertarik  dan  bersemangat  dalam  mengikuti  pembelajaran  serta  motorik halus anak akan meningkat
 
Publisher LP3M Sekolah Tinggi Agama Islam Ma'arif Magetan
 
Date 2021-12-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Identifier https://ejournal.staimmgt.ac.id/index.php/paradigma/article/view/116
10.53961/jurnalparadigma.v12n01.07
 
Source Jurnal Paradigma; Vol. 12 No. 01 (2021): November; 138 - 151
Jurnal Paradigma; Vol 12 No 01 (2021): Nopember; 138 - 151
2723-3480
2406-9787
10.53961/v12n01
 
Language eng
 
Relation https://ejournal.staimmgt.ac.id/index.php/paradigma/article/view/116/94
 
Rights Copyright (c) 2021 Jurnal Paradigma
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0