The Use of Mind Mapping in Learning Processes
Jurnal Paradigma
View Archive InfoField | Value | |
Title |
The Use of Mind Mapping in Learning Processes
Penggunaan Mind Mapping dalam Proses Pembelajaran |
|
Creator |
rahayu, arum
|
|
Description |
Mind Mapping is not a matter of life-death, success-failure, or a rigid mind. Through mind mapping, no one will be able to assess the individual's final result, because the mind mapping made by one individual will be different from another individual. Mind mapping is a technique or method to align the right brain and left brain in receiving new information. Mind mapping is the most creative and effective way to take notes, through the use of mind mapping, it is hoped that students will be more creative, confident, and able to master lessons more quickly.
Mind Mapping bukanlah sebuah perkara hidup-mati, berhasil-gagal, atau sebuah pemikiran yang kaku. Melalui mind mapping tidak seorang pun akan bisa menilai hasil akhir individu, dikarenakan mind mapping yang dibuat oleh individu yang satu akan berbeda dengan individu lainnya. Mind mapping (peta pikiran) merupakan sebuah teknik atau metode untuk menyelaraskan otak kanan dan otak kiri dalam menerima informasi baru. Mind mapping merupakan cara yang paling kreatif dan efektif dalam membuat catatan, melalui penggunaan mind mapping diharapkan peserta didik menjadi lebih kreatif, percaya diri, dan mampu menguasai pelajaran dengan lebih cepat. |
|
Publisher |
LP3M Sekolah Tinggi Agama Islam Ma'arif Magetan
|
|
Date |
2021-06-17
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Identifier |
https://ejournal.staimmgt.ac.id/index.php/paradigma/article/view/103
10.53961/jurnalparadigma.v11i01.103 |
|
Source |
Jurnal Paradigma; Vol. 11 No. 01 (2021): April; 65
Jurnal Paradigma; Vol 11 No 01 (2021): April; 65 2723-3480 2406-9787 10.53961/jurnalparadigma.v11i01 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://ejournal.staimmgt.ac.id/index.php/paradigma/article/view/103/80
|
|
Rights |
Copyright (c) 2021 Jurnal Paradigma
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 |
|