Record Details

THE NOVICE ENGLISH TEACHERS' PERSPECTIVES TOWARDS ONE-PAGE LESSON PLAN PRINCIPLES AT SMP LABORATORIUM UNDIKSHA SINGARAJA

Education and Human Development Journal

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE NOVICE ENGLISH TEACHERS' PERSPECTIVES TOWARDS ONE-PAGE LESSON PLAN PRINCIPLES AT SMP LABORATORIUM UNDIKSHA SINGARAJA
 
Creator Novitasari, Ni Luh Ayu
Purnamika, I.G.A Lokita
Suputra, Putu Eka Dambayana
 
Description  
Abstract: The purpose of this study is to analyze the novice English teachers' perspectives on the one-page lesson plan principles at SMP Laboratorium Undiksha Singaraja. A case study qualitative design was used in this study. This study's data collection method included in-depth interviews to understand the novice teachers' perspectives. The subjects were two novice English teachers at SMP Laboratorium Undiksha Singaraja. The result showed the novice English teachers agreed one-page lesson plan is more efficient, effective, and students' oriented. However, novice English teachers had different perspectives for gathering students' information about the students' readiness, interests, and needs. This study implies that this one-page lesson plan policy needs to be sustained due to the English teachers' positive response.
Keywords: Novice teachers; One-page lesson plan; Perspectives.
 
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis perspektif dari guru bahasa Inggris baru mengenai prinsip – prinsip RPP satu halaman di SMP Laboratorium Undiksha Singaraja. Penelitian ini menggunakan metode penelitian studi kasus kualitatif. Metode pengumpulan data yang digunakan pada penelitian ini menggunakan interview mendalam untuk memahami perspektif para guru baru bahasa Inggris lebih mendalam. Subjek penelitian ini menggunakan dua guru bahasa Inggris baru di SMP Laboratorium Undiksha Singaraja. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa para guru bahasa Inggris baru setuju bahwa RPP satu halaman lebih efisien, efektif dan berorientasi pada siswa. Walaupun demikian, para guru bahasa Inggris baru tersebut memiliki perbedaan perspektif didalam mengumpulkan informasi mengenai kesiapan, ketertarikan, dan kebutuhan belajar siswa mereka. Implikasi dari penelitian ini menunjukkan bahwa peraturan RPP satu halaman harus tetap digunakan secara berkelanjutan karena respon positif dari para guru bahasa Inggris baru tersebut.
Kata kunci: Guru baru; Perspektif; RPP satu halaman.
 
Publisher Universitas Nahdatul Ulama Surabaya
 
Date 2021-04-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal2.unusa.ac.id/index.php/EHDJ/article/view/2029
10.33086/ehdj.v6i1.2029
 
Source Education and Human Development Journal; Vol. 6 No. 1 (2021): Educatioan and Human Development Journal; 76-85
JURNAL PENDIDIKAN DAN PENGEMBANGAN MANUSIA; Vol 6 No 1 (2021): Educatioan and Human Development Journal; 76-85
2599-0292
2541-0156
10.33086/ehdj.v6i1
 
Language eng
 
Relation https://journal2.unusa.ac.id/index.php/EHDJ/article/view/2029/1365
 
Rights Copyright (c) 2021 Ni Luh Ayu Novitasari1, I.G.A, Lokita Purnamika, Putu Eka Dambayana Suputra
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0