Record Details

TEACHERS’ STRATEGIES TO ENHANCE STUDENTS’ LANGUAGE COMPETENCE

Diglossia: Jurnal Kajian Ilmiah Kebahasaan dan Kesusastraan

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TEACHERS’ STRATEGIES TO ENHANCE STUDENTS’ LANGUAGE COMPETENCE
 
Creator Qoyyimah, Uswatun
 
Description Uswatun Qoyyimah University of Pesantren Tinggi Darul’Ulum Jombang Usqyim@yahoo.com  Abstract English is an important language to learn as it is widely used in science and technology. However, Indonesian educators found this language has not been mastered well although it is taught as the first foreign language at secondary schools. In spite of discussion on factors causing the unsuccessful teaching and learning process, the foremost factor affecting the student’s language competent is described in this article. It is argued that student’s motivation has positively instigated learning outcomes. Motivation among students is initiated by other factors, mainly teachers’ ability to organize the language classroom. Thus, this paper provides several ways the teachers should do to enhance their students’ competence like actively involve students in the learning and give feedback to students learning progress. key words: receptive skills, productive skills, Authentic Material    Abstrak Bahasa Inggris adalah bahasa yang penting untuk dpelajari karena sangat banyak digunakan dalam  ilmu pengetahuan dan teknologi. Namun, masih banyak pendidik bahasa di Indonesia yang belum menguasai bahasa Inggris dengan baik meskipun diajarkan sebagai bahasa asing pertama di sekolah menengah. Diantara banyaknya diskusi tentang faktor yang menyebabkan pengajaran dan proses belajar tidak berhasil, faktor terpenting yang mempengaruhi kompetensi bahasa seorang siswa akan dijelaskan dalam artikel ini. Dengan kata lain, motivasi siswa secara positif sangat berpengaruh terhadap hasil belajar siswa. Motivasi siswa disebabkan oleh banyak faktor, yang paling utama adalah kemampuan guru untuk mengatur kelas. Dengan demikian, makalah ini memberikan beberapa cara para guru harus dilakukan untuk meningkatkan kompetensi siswa mereka seperti secara aktif melibatkan siswa dalam belajar dan memberikan umpan balik kepada siswa saat proses belajar berlangsung. kata kunci: keterampilan reseptif, kemampuan produktif, bahan otentik
 
Publisher Unipdu Jombang
 
Contributor
 
Date 2010-04-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.unipdu.ac.id/index.php/diglosia/article/view/83
10.26594/diglossia.v1i2.83
 
Source Diglossia: Jurnal Kajian Ilmiah Kebahasaan dan Kesusastraan; Vol 1, No 2 (2010): April
Diglossia; Vol 1, No 2 (2010): April
2528-6897
2085-8612
 
Language eng
 
Relation https://journal.unipdu.ac.id/index.php/diglosia/article/view/83/183