Record Details

THE USE OF MORPHEMES: AN ALTERNATIVE WAY TO INCREASE THE MASTERY OF STUDENTS’ VOCABULARY

Educate

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE USE OF MORPHEMES: AN ALTERNATIVE WAY TO INCREASE THE MASTERY OF STUDENTS’ VOCABULARY
 
Creator Novita, Dian
 
Description Dian Novita
Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
dheenov@yahoo.com


Abstract

Using morphemes in English teaching and learning process is essential to increase the
mastery of students‟ vocabulary. In the case, morphemes are the powerful aspects to build
words. The article is intended to propose the importance of morphemes as one of linguistic
approaches to help the learners figure out the meaning of unknown words by combining
morpheme clues and context clues. In addition, it is expected that English teachers can apply
the method in their teaching and learning process. Here, the method is divided into three
phases: the instructional phase, the practice phase, and reviews and assessments.

Keywords: morphemes, English teaching and learning process, vocabulary


Abstrak

Menggunakan morfem dalam proses belajar mengajar bahasa Inggris sangat penting untuk
meningkatkan penguasaan kosakata peserta didik. Dalam kasus ini, morfem adalah aspek
kuat untuk membangun kata-kata. Artikel ini dimaksudkan untuk menunjukkan pentingnya
morfem sebagai salah satu pendekatan linguistik untuk membantu peserta didik mengetahui
arti dari kata-kata yang tidak diketahui dengan cara menggabungkan petunjuk-petunjuk
morfemik dengan petunjuk-petunjuk kontekstual. Selain itu, para pengajar bahasa Inggris
diharapkan dapat menerapkan metode tersebut dalam proses belajar mengajar mereka. Di
sini, metode ini dibagi menjadi tiga tahap: tahap pembelajaran, tahap praktek, dan tahap
ulasan dan penilaian.

Kata kunci: morfem, proses belajar mengajar bahasa Inggris, kosakata
 
Publisher Universitas Pesantren Tinggi Darul Ulum Jombang
 
Contributor
 
Date 2014-03-05
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.unipdu.ac.id/index.php/educate/article/view/641
 
Source Educate; Vol 3, No 2 (2014)
Educate; Vol 3, No 2 (2014)
2301- 5101
 
Language eng
 
Relation https://journal.unipdu.ac.id/index.php/educate/article/view/641/551