The articel of journal Pengaruh Model Pembelajaran Rccde Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas VII MTS Miftahululum Sumber Baru: Journal
JURNAL BIOSHELL
View Archive InfoField | Value | |
Title |
The articel of journal Pengaruh Model Pembelajaran Rccde Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas VII MTS Miftahululum Sumber Baru: Journal
The articel of journal Pengaruh model pembelajaran RCCDE terhadap hasil belajar siswa kelas VII MTs Miftahul Ulum Sumber Baru: Journal |
|
Creator |
ibni nimun, syaifullah
Roudlotul hikamah, Siti Hakim, Miftahul |
|
Description |
Research on student learning outcomes of class VII MTs. Miftahul Ulum Karang Bayat Sumber Baru for the 2019/2020 school year with 42 respondents from 125 students who were taken by stratified random sampling. The method used in this study is a test method with a Quasi Experimental Design.Students who are used as subjects in the research sample, have the same ability, because both classes get the same science material. The experimental class uses the Reading Concept Map Connection Discussion Evaluation (RCCDE) learning model and the control class uses the conventional method.It is known from the results of data analysis calculations that the use of the Reading Concept Map Connection Discussion Evaluation (RCCDE) learning model can affect learning outcomes, this is evidenced by the results of the ANOVA test scores which obtain Sig 0.000 < 0.05 (0.050). From the analysis of the data above, it is continued with the paired samples test. the results of the calculation of this analysis obtained a value of Sig (2-tailed) of 0.000 <0.05, it can be concluded that there is a difference in student learning outcomes between the pre-test of the experimental class and the post-test of the experimental class. Keywords : RCCDE Model, Learning Outcomes, Air Pollution Penelitian tentang hasil belajar siswa kelas VII MTs. Miftahul Ulum Karang Bayat Sumber Baru tahun pelajaran 2019/2020 dengan responden yang diteliti sebanyak 42 dari 125 siswa yang diambil secara stratified Random Sampling. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode tes dengan desain Quasi Experimental Design. Siswa yang digunakan sebagai subjek dalam sampel penelitian, memiliki kamampuan yang sama, karena kedua kelas mendapatkan materi IPA yang sama. Pada kelas eksperimen menggunakan model pembelajaran Reading Concept Map Connection Discussion Evaluation (RCCDE) dan kelas kontrol menggunakan metode konvensional. Diketahui dari hasil perhitungan analisis data Penggunaan Model pembelajaran Reading Concept Map Connection Discussion Evaluation (RCCDE) dapat berpengaruh terhadap hasil belajar, hal ini dibuktikan dengan hasil nilai uji ANOVA yang memperoleh Sig 0.000 < 0, 05 (0.050). Dari analisis data di atas dilanjutkan dengan dengan uji paired samples test. hasil dari perhitungan analisis ini didapatkan nilai Sig (2-tailed) sebesar 0.000 < 0.05 maka dapat disimpulkan bahwa ada perbedaan hasil belajar siswa antara pre test kelas eksperiman dengan post test kelas eksperimen.Kata Kunci : Model RCCDE, Hasil Belajar, Pencemaran Udara |
|
Publisher |
Pendidikan Biologi,Universitas Islam Jember
|
|
Date |
2021-10-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ejurnal.uij.ac.id/index.php/BIO/article/view/1052
|
|
Source |
JURNAL BIOSHELL; Vol. 10 No. 02 (2021): Jurnal Bioshell, Vol 10, No.2, 2021; 77-88
JURNAL BIOSHELL; Vol 10 No 02 (2021): Jurnal Bioshell, Vol 10, No.2, 2021; 77-88 2623-0321 2301-4105 10.36835/bio.v10i02 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://ejurnal.uij.ac.id/index.php/BIO/article/view/1052/987
|
|
Rights |
Copyright (c) 2021 JURNAL BIOSHELL
|
|