Record Details

At-Ṭarāiq an-Nājiḥah fī Taʻlīm Mahārah al-Kalām fi Lugah al-ʻArabiyyah

Al-Fusha : Arabic Language Education Journal

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title At-Ṭarāiq an-Nājiḥah fī Taʻlīm Mahārah al-Kalām fi Lugah al-ʻArabiyyah
At-Ṭarāiq an-Nājiḥah fī Taʻlīm Mahārah al-Kalām fi Lugah al-ʻArabiyyah
 
Creator Manan, Ahmad Mizan Rosyadi Abdul Jalil
Nafsah, Nor Holis Bin
 
Description Learning Arabic-speaking skills is a must for Arabic learners. Several methods are often practiced in learning to speak Arabic. Educators need to pay attention to the typology of their students so that they can choose the right method. This research-oriented was to evaluate the relevant methods for studying Arabic communication. In this article, the researcher used a qualitative method with data sources from the literature documentation. The results of this research found that there were advantages and disadvantages to each method that was used to train students' speaking skills. Success in using the method depended on the competence of educators in applying it, supporting media, and teaching materials that were appropriate to the context of the learner. To achieve Arabic-speaking skills, a combination of various elements in learning is needed.
Mempelajari keterampilan berbicara bahasa Arab merupakan suatu keharusan bagi pelajar bahasa Arab. Ada beberapa metode yang kerap digunakan dalam pembelajaran berbicara bahasa Arab. Pendidik juga perlu memperhatikan tipologi pelajarnya sehingga dapat memilih metode yang tepat. Riset ini bertujuan untuk mengevaluasi metode yang relevan guna mempelajari komunikasi bahasa Arab. Dalam artikel ini peneliti menggunakan metode kualitatif dengan sumber data dari dokumentasi literatur. Hasil dari riset ini ditemukan terdapat kelebihan dan kekurangan pada setiap metode yang difungsikan untuk melatih keterampilan berbicara pelajar. Kesuksesan dalam menggunakan metode bergantung pada kompetensi pendidik dalam mengaplikasikannya, media penunjang, serta bahan ajar yang sesuai dengan konteks pelajar. Untuk mencapai keterampilan berbicara bahasa Arab diperlukan perpaduan antar berbagai elemen dalam pembelajaran.
 
Publisher INAIFAS PRESS
 
Date 2021-07-23
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://ejournal.inaifas.ac.id/index.php/alfusha/article/view/481
10.36835/alfusha.v3i2.481
 
Source Al-Fusha : Arabic Language Education Journal; Vol 3 No 2 (2021): July; 73-82
2655-8025
2655-6162
10.36835/alfusha.v3i2
 
Language eng
 
Relation https://ejournal.inaifas.ac.id/index.php/alfusha/article/view/481/362
 
Rights Copyright (c) 2021 Ahmad Mizan Rosyadi Abdul Jalil Manan, Nor Holis Bin Nafsah
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0