Taswiyat al-Kifāyah fī al-Qawāi’d al-Lugah al-‘Arabiyyah
Al-Fusha : Arabic Language Education Journal
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Taswiyat al-Kifāyah fī al-Qawāi’d al-Lugah al-‘Arabiyyah
Leveling Kecakapan Gramatika Bahasa Arab |
|
Creator |
Kafi, Fina Aunul
|
|
Description |
Arabic students need to have proficiency in using Arabic grammar both syntactically and morphologically. This article aimed to measure student grammar proficiency and analyze error answers to the Arabic language education students of Institut Agama Islam Al-Falah As-Sunniyyah Kencong Jember, class 2018-2019 with objective test instruments taken from Learning al-Jazeera.net website. This article used a qualitative approach with documentation as a data collection technique. A total of 54 samples found an average grammar proficiency of students in that batch of 54.5%. These results indicated the students' ability to occupy the upper intermediate level. Understanding grammar functionally and observing its syntactic effects needs to be emphasized in learning so that students can construct or analyze sentence structures correctly.
Pelajar bahasa Arab perlu memiliki kecakapan dalam menggunakan gramatika bahasa Arab baik secara sintaksis maupun morfologis. Artikel ini bertujuan untuk mengukur kecakapan gramatika mahasiswa dan menganalisis kesalahan terhadap hasil jawaban mahasiswa program studi Pendidikan Bahasa Arab Institut Agama Islam Al-Falah As-Sunniyyah Kencong Jember angkatan 2018-2019 dengan instrumen tes objektif yang diambil dari situs Learning al-Jazeera.net. Artikel ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan dokumentasi sebagai teknik pengumpulan datanya. Sebanyak 54 sampel ditemukan rata-rata kecakapan gramatika mahasiswa pada angkatan tersebut sebesar 54,5%. Hasil ini menunjukkan kecapakan mahasiswa menempati level upper intermediate. Pemahaman gramatika secara fungsional dan mencermati efek sintaksisnya perlu mendapat penekanan dalam pembelajaran agar mahasiswa dapat menkonstruksi atau menganalisis struktur kalimat dengan benar. |
|
Publisher |
INAIFAS PRESS
|
|
Date |
2021-05-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://ejournal.inaifas.ac.id/index.php/alfusha/article/view/479
10.36835/alfusha.v3i2.479 |
|
Source |
Al-Fusha : Arabic Language Education Journal; Vol 3 No 2 (2021): July; 49-57
2655-8025 2655-6162 10.36835/alfusha.v3i2 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://ejournal.inaifas.ac.id/index.php/alfusha/article/view/479/345
|
|
Rights |
Copyright (c) 2021 fina aunul kafi
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|