Record Details

Taswiyat al-Kifāyah fī al-Qawāi’d al-Lugah al-‘Arabiyyah

Al-Fusha : Arabic Language Education Journal

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Taswiyat al-Kifāyah fī al-Qawāi’d al-Lugah al-‘Arabiyyah
Leveling Kecakapan Gramatika Bahasa Arab
 
Creator Kafi, Fina Aunul
 
Description Arabic students need to have proficiency in using Arabic grammar both syntactically and morphologically. This article aimed to measure student grammar proficiency and analyze error answers to the Arabic language education students of Institut Agama Islam Al-Falah As-Sunniyyah Kencong Jember, class 2018-2019 with objective test instruments taken from Learning al-Jazeera.net website. This article used a qualitative approach with documentation as a data collection technique. A total of 54 samples found an average grammar proficiency of students in that batch of 54.5%. These results indicated the students' ability to occupy the upper intermediate level. Understanding grammar functionally and observing its syntactic effects needs to be emphasized in learning so that students can construct or analyze sentence structures correctly.
Pelajar bahasa Arab perlu memiliki kecakapan dalam menggunakan gramatika bahasa Arab baik secara sintaksis maupun morfologis. Artikel ini bertujuan untuk mengukur kecakapan gramatika mahasiswa dan menganalisis kesalahan terhadap hasil jawaban mahasiswa program studi Pendidikan Bahasa Arab Institut Agama Islam Al-Falah As-Sunniyyah Kencong Jember angkatan 2018-2019 dengan instrumen tes objektif yang diambil dari situs Learning al-Jazeera.net. Artikel ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan dokumentasi sebagai teknik pengumpulan datanya. Sebanyak 54 sampel ditemukan rata-rata kecakapan gramatika mahasiswa pada angkatan tersebut sebesar 54,5%. Hasil ini menunjukkan kecapakan mahasiswa menempati level upper intermediate. Pemahaman gramatika secara fungsional dan mencermati efek sintaksisnya perlu mendapat penekanan dalam pembelajaran agar mahasiswa dapat menkonstruksi atau menganalisis struktur kalimat dengan benar.
 
Publisher INAIFAS PRESS
 
Date 2021-05-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://ejournal.inaifas.ac.id/index.php/alfusha/article/view/479
10.36835/alfusha.v3i2.479
 
Source Al-Fusha : Arabic Language Education Journal; Vol 3 No 2 (2021): July; 49-57
2655-8025
2655-6162
10.36835/alfusha.v3i2
 
Language eng
 
Relation https://ejournal.inaifas.ac.id/index.php/alfusha/article/view/479/345
 
Rights Copyright (c) 2021 fina aunul kafi
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0