Record Details

The Effect of Using Pairwork Activity To Improve Students' Ability In Writing Paragraph

Wacana Didaktika

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title The Effect of Using Pairwork Activity To Improve Students' Ability In Writing Paragraph
Pengaruh Penggunaan Pairwork Activity Untuk Meningkatkan Kemampuan Siswa dalam Menulis Paragraph (Studi Kasus "Students' Writing Development" di MA.Miftahul Qulub Polagan Galis Pamekasan)
 
Creator Hanna, Ina Daril
Mukamilah, Sitti
 
Description Writing skill  can encourage the students’ vocabulary enrichment, achieve the ability of students’ feeling, ideas, opinion, and express anything in their mind. This research is conducted because of some problems, they were : the students had difficulty in composing a good paragraph, need a speciffic activity that can help the students’ to improve student’s English writing ability in MA.Miftahul Qulub Polagan Galis Pamekasan, exactly writing descriptive paragraph. The purpose of the study are: To know the students taught using pair work activity have higher achievement on writing paragraph of the grade x students of MA Miftahul Qulub Pamekasan and to measure the significant effect of pair work activity use on writing paragraph of the gradex students in MA Miftahul Qulub Polagan Galis Pamekasan. The reserach was analysed by using quantitative method of experimental reserach design, and is implemented some kind of instruments such as, test (pre-test and post-test), observation and documentation. The result of this research showed that the students are taught by pair work activity have higher achievement on the students’ writing at the X grade of MA  Miftahul Qulub Polagan Galis Pamekasan. Besause t-observed 3.405 > t-table 2.009 so Ha is accepted. It has also significant effect of pairwork activity on writing paragraph of students at the X grade in MA Miftahul Qulub Polagan Galis Pamekasan. Because the significance is (0,001) < 0,05. It can concluded Ha is accepted.
Keywords : Pairwork Activity, Writing Ability, Descriptive Paragraph.
Abstrak
Kemampuan menulis bisa mendorong penguasaan kosa kata siswa , dan mencapai kemampuan untuk mengungkapkan kesan,ide-ide, pendapat siswa serta segala sesuatu yang ada di pikiran mereka. Penelitian ini diadakan berdasarkan beberapa masalah, seperti: siswa menghadapi kesulitan dalam mengarang sebuah paragraf sempurna, butuh acktivitas khusus untuk membantu siswa meningkatkan kemampuan menulisdalam bahasa inggris di MA Miftahul Qulub Polagan Galis Pamekasan, dalam hal ini penulisan paragraf deskriptif. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah siswa yang diajar dengan menggunakan aktivitas Pairwork mempunyai pencapaian lebih tinggi dalam kemampuan menulis paragraf pada siswa kelas X MA Miftahul Qulub Pamekasan dan juga mengukur pengaruh signifikan dari aktivitas Pairwork yang digunakan dalam kemampuan menulis paragraf siswa kelas X MA Miftahul Qulub Polagan Galis Pamekasan. Penelitian ini dianalisis menggunakan metode kuantitatif dari desain penelitian eksperimen murni dan menerapkan beberapa instrumen seperti tes (pre-test - post-test), observasi, dan dokumentasi. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa siswa yang diajar dengan aktivitas Pairwork mendapatkan pencapaian lebih tinggi dalam kemampuan menulis siswa kelas X MA Miftahul Qulub Pamekasan, karena T-hitung 3.405 > T-tabel 2.009 sehingga Ha diterima. Dan juga terdapat pengaruh yang signifikan dari penggunaan aktivitas Pairwork dalam kemampuan menulis paragraf siswa kelas X MA Miftahul Qulub Pamekasan karena terdapat signifikansi (0.001) < 0.05 sehingga bisa disimpulkan bahwa Ha diterima.
 
Publisher Universitas Islam Madura
 
Date 2018-12-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.uim.ac.id/index.php/wacanadidaktika/article/view/458
10.31102/wacanadidaktika.6.02.101-114
 
Source Wacana Didaktika; Vol 6 No 02 (2018): Desember 2018; 101-114
2579-8464
2337-9820
10.31102/wacanadidaktika.6.2
 
Language eng
 
Relation https://journal.uim.ac.id/index.php/wacanadidaktika/article/view/458/348
 
Rights Copyright (c) 2019 Ina Daril Hanna
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0