Record Details

Pairwork Activity Of The Development On Students’ Writing Paragraph Ability At SMA Al Amien Bugih Pamekasan

Wacana Didaktika

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Pairwork Activity Of The Development On Students’ Writing Paragraph Ability At SMA Al Amien Bugih Pamekasan
 
Creator Mukammilah, Sitti
 
Description Writing is the one of the important ways to learn English language that involves students’ ideas of  the written text. One of the ways to write all students’ ideas are used their ability by using pair work activity. The problem in this research is whether Is there any significant effect of using pair work activity on students’ writing paragraph at the tenth grade of SMA Al Amien Bugih Pamekasan. In this study, the population is all of the students at the tenth grade of SMA Al Amien Bugih Pamekasan. While, research instruments which are used are test, observation,  and documentation. The result showed that the effect is very significant. Theoretical statement above is supported by the result of research. It prove with t-value is higher than t-table either in 5%, or 1% (5% = 2.04 < 8.01) or (1% = 2.75 < 8.01). df 40, t-value is higher than t-table either in 5% , or 1% ( 5% = 2.03 < 8.01) or ( 1% = 2.72 < 8.01).
Menulis adalah salah satu cara penting untuk belajar bahasa Inggris yang melibatkan gagasan siswa tentang teks tertulis. Salah satu cara untuk menulis semua gagasan siswa digunakan kemampuan mereka dengan menggunakan pair work activity. Permasalahan dalam penelitian ini adalah apakah ada pengaruh signifikan dari penggunaan pair work activity pada paragraf menulis siswa di kelas X SMA Al Amien Bugih Pamekasan. Dalam penelitian ini, populasi semua siswa kelas X SMA Al Amien Bugih Pamekasan. Sedangkan instrumen penelitian yang digunakan adalah tes, observasi, dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ada pengaruh yang signifikan penggunaan pair work activity. Pernyataan teoritis di atas didukung oleh hasil penelitian. Hal ini terbukti dengan t-hitung lebih tinggi dari t-tabel baik dalam 5%, atau 1%              (5% = 2,04 < 8,01) atau (1% = 2,75 < 8,01). df 40, t-hitung lebih tinggi dari t-tabel baik dalam 5%, atau 1% (5% = 2,03 < 8,01) atau (1% = 2,72 < 8,01).
 
Publisher Universitas Islam Madura
 
Date 2017-12-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.uim.ac.id/index.php/wacanadidaktika/article/view/156
10.31102/wacanadidaktika.5.02.109-117
 
Source Wacana Didaktika; Vol 5 No 02 (2017): Desember 2017; 109-117
2579-8464
2337-9820
 
Language eng
 
Relation https://journal.uim.ac.id/index.php/wacanadidaktika/article/view/156/116
 
Rights Copyright (c) 2017 Sitti Mukammilah
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0