Pairwork Activity Of The Development On Students’ Writing Paragraph Ability At SMA Al Amien Bugih Pamekasan
Wacana Didaktika
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Pairwork Activity Of The Development On Students’ Writing Paragraph Ability At SMA Al Amien Bugih Pamekasan
|
|
Creator |
Mukammilah, Sitti
|
|
Description |
Writing is the one of the important ways to learn English language that involves students’ ideas of the written text. One of the ways to write all students’ ideas are used their ability by using pair work activity. The problem in this research is whether Is there any significant effect of using pair work activity on students’ writing paragraph at the tenth grade of SMA Al Amien Bugih Pamekasan. In this study, the population is all of the students at the tenth grade of SMA Al Amien Bugih Pamekasan. While, research instruments which are used are test, observation, and documentation. The result showed that the effect is very significant. Theoretical statement above is supported by the result of research. It prove with t-value is higher than t-table either in 5%, or 1% (5% = 2.04 < 8.01) or (1% = 2.75 < 8.01). df 40, t-value is higher than t-table either in 5% , or 1% ( 5% = 2.03 < 8.01) or ( 1% = 2.72 < 8.01).
Menulis adalah salah satu cara penting untuk belajar bahasa Inggris yang melibatkan gagasan siswa tentang teks tertulis. Salah satu cara untuk menulis semua gagasan siswa digunakan kemampuan mereka dengan menggunakan pair work activity. Permasalahan dalam penelitian ini adalah apakah ada pengaruh signifikan dari penggunaan pair work activity pada paragraf menulis siswa di kelas X SMA Al Amien Bugih Pamekasan. Dalam penelitian ini, populasi semua siswa kelas X SMA Al Amien Bugih Pamekasan. Sedangkan instrumen penelitian yang digunakan adalah tes, observasi, dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ada pengaruh yang signifikan penggunaan pair work activity. Pernyataan teoritis di atas didukung oleh hasil penelitian. Hal ini terbukti dengan t-hitung lebih tinggi dari t-tabel baik dalam 5%, atau 1% (5% = 2,04 < 8,01) atau (1% = 2,75 < 8,01). df 40, t-hitung lebih tinggi dari t-tabel baik dalam 5%, atau 1% (5% = 2,03 < 8,01) atau (1% = 2,72 < 8,01). |
|
Publisher |
Universitas Islam Madura
|
|
Date |
2017-12-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.uim.ac.id/index.php/wacanadidaktika/article/view/156
10.31102/wacanadidaktika.5.02.109-117 |
|
Source |
Wacana Didaktika; Vol 5 No 02 (2017): Desember 2017; 109-117
2579-8464 2337-9820 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.uim.ac.id/index.php/wacanadidaktika/article/view/156/116
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Sitti Mukammilah
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|