Record Details

Ekstrakurikuler Baca Tulis Al-Qur’an Pada Siswa Anak Berkebutuhan Khusus: Studi Kasus Di Sekolah Menengah Pertama Negeri 5 Kota Kediri

eL Bidayah: Journal of Islamic Elementary Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Ekstrakurikuler Baca Tulis Al-Qur’an Pada Siswa Anak Berkebutuhan Khusus: Studi Kasus Di Sekolah Menengah Pertama Negeri 5 Kota Kediri
 
Creator Sari, Nisa Maya
Mahfudh, Mahfudh
 
Subject Extracuriculer
Alqur’an Reading
Inclusion
 
Description Inclusive school is a school that combines children with special needs with other normal children in one class and this school was implemented in Kediri two years ago SMPN 05 Kediri. In order to make it easier for children with special needs to understand the teachings of Islam at school, the school organizes extracurricular writing the Qur'an every Thursday. This study uses qualitative research methods with a case study approach because researchers want to see and understand directly how the extracurricular process is carried out. Data collection techniques, researchers used interviews, observation and documentation. With this extracurricular, children with special needs little by little can already recognize the Hijaiyah letters and read the book Iqra.
 
Sekolah inklusi merupakan sekolahan yang menggabungkan anak berkebutuhan khusus dengan anak normal lainnya dalam satu kelas dan sekolahan ini sudah terlaksana di Kediri dua tahun yang lalu SMPN 05 Kediri,. Agar anak berkebutuhan khusus lebih mudah memahami pelajaran agama Islam di sekolah, pihak sekolah mengadakan ekstrakurikuler bca tulis Al-Qur’an setiap hari kamis. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan pendekatan studi kasus, karena peneliti ingin melihat dan memahami secara langsung bagaimana proses ekstrakurikuler tersebut terlaksana. Teknik pengumpulan data, peneliti menggunakan wawancara, observasi dan dokumentasi.  Dengan adanya ekstrakurikuler ini, anak berkebutuhan khusus sedikit demi sedikit sudah bisa mengenal huruf Hijaiyah dan membaca buku Iqra
 
Publisher Institut Agama Islam Tribakti Kediri
 
Date 2019-10-19
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier https://ejournal.iai-tribakti.ac.id/index.php/pgmi/article/view/949
10.33367/jiee.v1i2.949
 
Source eL Bidayah: Journal of Islamic Elementary Education; Vol. 1 No. 2 (2019): el Bidayah, September 2019; 185-196
2656-7121
10.33367/jiee.v1i2
 
Language eng
 
Relation https://ejournal.iai-tribakti.ac.id/index.php/pgmi/article/view/949/579
 
Rights Copyright (c) 2019 eL Bidayah: Journal of Islamic Elementary Education
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/