Record Details

KAJIAN LINGUISTIK HISTORIS KOMPARATIF DALAM SEJARAH PERKEMBANGAN BAHASA INDONESIA

Jurnal Inovasi Pendidikan

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title KAJIAN LINGUISTIK HISTORIS KOMPARATIF DALAM SEJARAH PERKEMBANGAN BAHASA INDONESIA
 
Creator Pusposari, Dewi
 
Description Abstract: Comparative historical studies can be used to trace the history of the beginning of the Indonesian language development. Indonesian language development that originated from the Malay language experience the process of a very long term. Comparative historical study of an appropriate analytical tools used to map the development and distribution of Indonesian language. With such studies can be understood why the Malay language affects many languages in the archipelago so that the sound becomes similar across languages. Key words: study, historical, comparative, development, Indonesian language. Abstrak: Studi historis komparatif dapat digunakan untuk menelusuri jejak sejarah awal perjalanan bahasa Indonesia dan perkembangannya.  Perkembangan bahasa Indonesia yang bermula dari bahasa Melayu mengalami proses perjalanan yang sangat panjang. Kajian historis komparatif merupakan alat analisis yang tepat dipergunakan untuk memetakan perkembangan dan persebaran bahasa Indonesia. Dengan kajian tersebut dapat dipahami mengapa bahasa Melayu banyak mempengaruhi bahasa-bahasa di Nusantara sehingga bunyi antarbahasa tersebut menjadi mirip. Kata Kunci: studi, historis, komparatif, perkembangan, bahasa Indonesia.
 
Publisher Jurnal Inovasi Pendidikan
 
Contributor
 
Date 2017-03-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
application/pdf
 
Identifier http://riset.unisma.ac.id/index.php/fkip/article/view/226
 
Source Jurnal Inovasi Pendidikan; Vol 1, No 1 (2017): JURNAL INOVASI PENDIDIKAN
2579-4388
 
Language eng
 
Relation http://riset.unisma.ac.id/index.php/fkip/article/view/226/290
http://riset.unisma.ac.id/index.php/fkip/article/view/226/291
 
Rights Copyright (c) 2017 Jurnal Inovasi Pendidikan