Record Details

PROBLEMATIKA PEMBELAJARAN AL-QUR’AN HADIS UNTUK MADRASAH IBTIDAIYAH (MI)

Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PROBLEMATIKA PEMBELAJARAN AL-QUR’AN HADIS UNTUK MADRASAH IBTIDAIYAH (MI)
PROBLEMATIKA PEMBELAJARAN AL-QUR’AN HADITS UNTUK MI/SD
 
Creator Argista
Muqowim
 
Subject Problems
Learning Al-Qur’an Hadis
 
Description This study aims to identify the problem of learning Al-Qur'an Hadis in MI. The process used in this article is library research. The method of collecting information in this research is documentation. Documents, which dig up information in the form of paper notes, articles, etc. The results of the study indicated that there were problems, among others, students who could not recite verses of the Koran according to the principles of tajwid because their background and the level of learning of Al-Qur’an Hadis teachers had not improved. Learning facilities / equipment are still limited. Solutions to the problem of learning Al-Qur’an include practicing reciting the Al-Qur’an and how to skillfully teach the Al-Qur’an, applying the learning method of learning the Koran for new students, as well as applying the Al-Qur’an, implementing tadarus, obtaining learning resources, providing guidance to students and provide guidance to parents of students.
Penelitian ini bertujuan buat mengenali tentang masalah pembelajaran Al-Qur’an Hadits di MI/SD. Proses yang dipakai dalam artikel ini ialah penelitian pustaka (library research). Metode pengumpulan informasi dalam penelitian ini ialah dokumentasi. Dokumen, yang menggali informasi berupa catatan makalah, artikel, dll. Hasil penelitian mengindikasikan bahwa persoalan yang terdapat antara lain murid yang tidak bisa melafalkan ayat Al-Quran cocok dengan kaidah ilmu tajwid sebab latar belakangnya dan tingkat pembelajaran guru Al-Quran Hadits yang belum membaik. Fasilitas/ perangkat belajar masih terbatas. Solusi guna masalah belajar Al-Quran tergolong melatih melafalkan Al-Quran dan cara terampil mengajar Al-Quran, menerapkan cara pembelajara belajar Al-Quran untuk mahasiswa baru, serta menerapkan Al-Quran, melaksanakan tadarus, memperoleh sumber belajar, memberikan bimbingan kepada siswa dan memberikan bimbingan kepada orang tua siswa.
 
Publisher UNU Sunan Giri Bojonegoro
 
Date 2021-04-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://ejournal.sunan-giri.ac.id/index.php/al-ulya/article/view/365
10.36840/ulya.v6i1.365
 
Source Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam; Vol. 6 No. 1 (2021): April; 11-26
Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam; Vol 6 No 1 (2021): April; 11-26
2597-6656
2540-8127
 
Language ind
 
Relation https://ejournal.sunan-giri.ac.id/index.php/al-ulya/article/view/365/321
 
Rights Copyright (c) 2021 Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0