Record Details

Peran Strategi Metakognitif dengan Bantuan Metode PQ4R pada Prestasi Akademik Mahasiswa PIAUD Di Institut Agama Islam Sunan Giri Bojonegoro

Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Peran Strategi Metakognitif dengan Bantuan Metode PQ4R pada Prestasi Akademik Mahasiswa PIAUD Di Institut Agama Islam Sunan Giri Bojonegoro
 
Creator Fithriyana, Eshthih
 
Subject Metacognitivity, PQ4R Method, Academic Achievement
 
Description This study is a study study that analyzes the role of metacognitive strategies with the help of the PQ4R method on academic achievement of PIAUD students at the Sunan Giri Bojonegoro Institute of Islamic Religion. Students in this case are students who follow the learning process in higher education who are required to equip themselves with standardized competencies created with academic achievement, as a provision to take positions and support in an increasingly competitive world of work. Based on the results of data analysis of interviews, observations and questionnaires showed that the use of metacognitive strategies with the help of the PQ4R method had a significant role in student academic achievement in cognitive courses.
Penelitian ini merupakan penelitian studikasus yang menganalisis secara komprehensif tentang peran strategi metakognitif dengan bantuan metode PQ4R pada prestasi akademik mahasiswa PIAUD di Institut Agama Islam Sunan Giri Bojonegoro. Mahasiswa dalam hal ini mahasiswa pendidikan anak usia dini sebagai penerima proses pembelajaran di perguruan tinggi dituntut untuk membekali diri dengan kompetensi terstandar yang diwujudkan dengan prestasi akademik, sebagai bekal untuk mengambil posisi dan berperan dalam dunia kerja yang semakin kompetitif. Berdasarkan hasil analisis data wawancara, observasi dan angket menunjukan bahwa penggunaan strategi metakognitif dengan bantuan metode PQ4R memiliki peran yang signifikan pada prestasi akademik mahasiswa terutama pada mata kuliah kognitif.
 
Publisher UNU Sunan Giri Bojonegoro
 
Date 2018-08-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://ejournal.sunan-giri.ac.id/index.php/al-ulya/article/view/159
10.36840/ulya.v3i2.159
 
Source Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam; Vol. 3 No. 2 (2018): Oktober; 162-171
Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam; Vol 3 No 2 (2018): Oktober; 162-171
2597-6656
2540-8127
 
Language ind
 
Relation https://ejournal.sunan-giri.ac.id/index.php/al-ulya/article/view/159/125
 
Rights Copyright (c) 2018 Al Ulya