Record Details

Pengaplikasian Soft Skill melalui Kurikulum Akhlak dalam Program Adiwiyata Di SD Alam El-Yamien Tuban

Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Pengaplikasian Soft Skill melalui Kurikulum Akhlak dalam Program Adiwiyata Di SD Alam El-Yamien Tuban
 
Creator Khanifah, Lindra Nur
 
Subject moral character, adiwiyata, soft skill
karakter akhlak, adiwiyata, softskill
 
Description The application of soft skills we know and we know in the learning process we usually understand into character education. The mission of El-Yamien Tuban Natural Elementary School explained about the development of soft skills for students. In the process of self-development berakhlakul karimah is a part of the moral curriculum that is owned by el-yamien elementary school to apply good character education with habituation and example. Programs in basic education make the surrounding environment as a source of learning also directly related to building character education, especially to instill a loving soul and care for the surrounding environment.
Pengaplikasian softskill kita tahu dan kita kenal dalam proses pembelajaran biasa kita pahami menjadi pendidikan karakter. Misi Sekolah Dasar Alam El-Yamien Tuban memaparkan tentang adanya pengembangan softskill pada siswa-siswanya. Dalam proses pengembangan diri berakhlakul karimah merupakan bagian dari kurikulum akhlak yang dimiliki sekolah dasar alam el-yamien untuk menerapkan pendidikan karakter yang baik dengan pembiasaan dan keteladanan. Program di lingkup pendidikan dasar menjadikan alam sekitar sebagai sumber belajar juga berhubungan langsung dalam membangun pendidikan karakter, terlebih untuk menanamkan jiwa menyayangi dan peduli terhadap lingkungan sekitar.
 
Publisher UNU Sunan Giri Bojonegoro
 
Date 2018-08-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://ejournal.sunan-giri.ac.id/index.php/al-ulya/article/view/155
10.36840/ulya.v3i2.155
 
Source Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam; Vol. 3 No. 2 (2018): Oktober; 120-131
Al Ulya : Jurnal Pendidikan Islam; Vol 3 No 2 (2018): Oktober; 120-131
2597-6656
2540-8127
 
Language ind
 
Relation https://ejournal.sunan-giri.ac.id/index.php/al-ulya/article/view/155/121
 
Rights Copyright (c) 2018 Al Ulya