The Show and Tell or Deliver the Presentation strategies: which is effective more?
Jurnal Pendidikan : Riset dan Konseptual
View Archive InfoField | Value | |
Title |
The Show and Tell or Deliver the Presentation strategies: which is effective more?
— |
|
Creator |
Luciana, Occe
|
|
Description |
In several non-English educational institutions in Indonesia, the problem of students who are not fluent in speaking English is still quite a lot. The various obstacles faced by each student are very diverse, and it will not be far from limited vocabulary mastery, self-confidence, and also weak self-motivation for the spirit of learning. Various methods are used to improve the ability to speak English. Some are compatible with one method, but not the other, and vice versa. This study aims to determine whether the method that STIE WIkara students admit is more effective for practicing speaking English, is the Show and Tell method or Presentation with power point. The results of the study show that STIE Wikara students admit that an effective method for practicing speaking English is a method that makes it easier for them to speak without thinking to translate into English.
Di beberapa lembaga pendidikan non-bahasa Inggris di Indonesia, masalah siswa yang tidak lancar berbahasa Inggris masih cukup banyak. Berbagai kendala yang dihadapi setiap siswa sangat beragam, kesulitannya itu tidak jauh dari terbatasnya penguasaan kosakata, rasa percaya diri, serta lemahnya motivasi diri untuk semangat belajar. Berbagai cara digunakan untuk meningkatkan kemampuan berbahasa Inggris. Ada yang cocok dengan satu metode, tetapi tidak yang lain, dan sebaliknya. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui metode apakah yang diakui oleh mahasiswa STIE WIkara lebih efektif untuk melatih berbicara bahasa Inggris, apakah metode Show and Tell atau Presentation dengan power point. Hasil penelitian menunjukkan bahwa mahasiswa STIE Wikara mengakui bahwa metode yang lebih efektif untuk berlatih berbicara bahasa Inggris adalah metode yang memudahkan mereka berbicara tanpa berpikir untuk menerjemahkan ke dalam bahasa Inggris. |
|
Publisher |
Lembaga Penelitian dan Pengabdian Universitas Nahdlatul Ulama Blitar
|
|
Date |
2021-07-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.unublitar.ac.id/pendidikan/index.php/Riset_Konseptual/article/view/375
10.28926/riset_konseptual.v5i3.375 |
|
Source |
Jurnal Pendidikan : Riset dan Konseptual; Vol 5 No 3 (2021): Volume 5, Nomor 3, Juli 2021; 358-362
Jurnal Pendidikan : Riset dan Konseptual; Vol 5 No 3 (2021): Volume 5, Nomor 3, Juli 2021; 358-362 2598-2877 2598-5175 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.unublitar.ac.id/pendidikan/index.php/Riset_Konseptual/article/view/375/344
|
|
Rights |
Copyright (c) 2021 Jurnal Pendidikan : Riset dan Konseptual
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 |
|