PRINSIP-PRINSIP PENGAJARAN BAHASA
PENTAS : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia
View Archive InfoField | Value | |
ISSN |
2579-8979 2442-787X |
|
Authentication Code |
dc |
|
Title Statement |
PRINSIP-PRINSIP PENGAJARAN BAHASA |
|
Personal Name |
yulis, ardi students university |
|
Summary, etc. |
Abstrak
Pengajaran dapat diartikan sebagai suatu proses mengajar. Mengajar adalah penyampaian ilmu kepada orang yang belajar/siswa. Pengajaran bahasa seperti pengajaran lainnya memiliki metodologi yang terdiri dari 4 komponen, yaitu: Pendekatan (Approach), Metode (Method), serta Teknik dan Prosedur (Technique and Procedure). Dalam artikel ini tidak hanya akan membahas tentang hal tersebut, akan tetapi lebih menjurus kepada prinsip-prinsip pengajaran bahasa. Prinsip-prinsip pengajaran bahasa terbagi menjadi tiga ranah, yaitu: kognitif, afektif dan linguistik.
Kata kunci: pengajaran, pengajaran bahasa, prinsip pengajaran bahasa.
Abstract
Teaching can be interpreted as a teaching process. Teaching is the delivery of knowledge to people who learn / students. Teaching languages like other teaching has a Methodology consisting of 4 components: Approach, Method, and Technique and Procedure. In this article will not only discuss about it, but rather lead to the principles of language teaching. The principles of language teaching are divided into three domains: cognitive, affective and linguistic.
Keyword: teaching, language teaching, The principles of language teaching
|
|
Publication, Distribution, Etc. |
Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia |
|
Electronic Location and Access |
application/pdf http://e-jurnal.unisda.ac.id/index.php/pentas/article/view/867 |
|
Data Source Entry |
PENTAS : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia; Vol 5 No 1 (2019): PENTAS: Bulan Mei Tahun 2019 |
|
Language Note |
eng |
|
Terms Governing Use and Reproduction Note |
##submission.copyrightStatement## |
|