Record Details

PRINSIP-PRINSIP PENGAJARAN BAHASA

PENTAS : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia

View Archive Info
 
 
Field Value
 
ISSN 2579-8979
2442-787X
 
Authentication Code dc
 
Title Statement PRINSIP-PRINSIP PENGAJARAN BAHASA
 
Personal Name yulis, ardi
students university
 
Summary, etc. Abstrak Pengajaran dapat diartikan sebagai suatu proses mengajar. Mengajar adalah penyampaian ilmu kepada orang yang belajar/siswa. Pengajaran bahasa seperti pengajaran lainnya memiliki metodologi yang terdiri dari 4 komponen, yaitu: Pendekatan (Approach), Metode (Method), serta Teknik dan Prosedur (Technique and Procedure). Dalam artikel ini tidak hanya akan membahas tentang hal tersebut, akan tetapi lebih menjurus kepada prinsip-prinsip pengajaran bahasa. Prinsip-prinsip pengajaran bahasa terbagi menjadi tiga ranah, yaitu: kognitif, afektif dan linguistik. Kata kunci: pengajaran, pengajaran bahasa, prinsip pengajaran bahasa. Abstract Teaching can be interpreted as a teaching process. Teaching is the delivery of knowledge to people who learn / students. Teaching languages ​​like other teaching has a Methodology consisting of 4 components: Approach, Method, and Technique and Procedure. In this article will not only discuss about it, but rather lead to the principles of language teaching. The principles of language teaching are divided into three domains: cognitive, affective and linguistic. Keyword: teaching, language teaching, The principles of language teaching
 
Publication, Distribution, Etc. Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia
 
Electronic Location and Access application/pdf
http://e-jurnal.unisda.ac.id/index.php/pentas/article/view/867
 
Data Source Entry PENTAS : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia; Vol 5 No 1 (2019): PENTAS: Bulan Mei Tahun 2019
 
Language Note eng
 
Terms Governing Use and Reproduction Note ##submission.copyrightStatement##